daniel l.

[INDEV]-[1.2.2] - To Boldly Go | An external application designed to procedurally generate an entire galaxy for KSP.

724 posts in this topic

Posted (edited)

5 hours ago, seanth said:
  • 0.3.5: True procedural planets?  @daniel l.has some existing code for this, and I think it would be great to get it into the main code.

 

Just ask when you're ready. :)

I've got the code waiting.

Edited by daniel l.

Share this post


Link to post
Share on other sites

This. Seems. Out of this world :P.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minutes ago, AR3S_TGL said:

This. Seems. Out of this world :P.

It is indeed rather wondrous. :wink:

@seanth has largely taken over development now, so if you have any questions, he's the one to ask. :) ... Though I'm not entirely unaware of my own code! :P 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Sky strato said:

Snippy

Guys.. I think Sky strato's computer broke :D

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

is this mod compatible with other Kopernicus plant packs?

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

So, are we actually suggesting 200+ stars?!

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, AR3S_TGL said:

So, are we actually suggesting 200+ stars?!

You can have that much and more, though you may have to disable planets and asteroids to go further.

15 hours ago, Platipucat said:

is this mod compatible with other Kopernicus plant packs?

TBG is one of those mods that does NOT go well with other packs, @seanth has been doing some work to remedy the situation, but it's gonna be a while.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wait- There are planets too!?

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, AR3S_TGL said:

Wait- There are planets too!?

Oh yeah. Stars, planets, moons, and astroids

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

3 hours ago, seanth said:

Oh yeah. Stars, planets, moons, and astroids

 

Might try it out, as KSP modding is quite busy indev for 1.3

Edited by AR3S_TGL

Share this post


Link to post
Share on other sites

When i load the game No stars appear, I've backdated to 1.2.2, I've re-installed KSP, i watched the video and installed it the right way, but it's still not working, Please help?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nevermind, it's working now! Awesome mod, keep up the great work!

Is there any way to change the planets so they're not just the stock ones?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Does the current version work with 1.3?

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, AR3S_TGL said:

Does the current version work with 1.3?

I dunno. Probably.

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, daniel l. said:

I dunno. Probably.

I tested it. Sadly, it doesn't.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites
Just now, AR3S_TGL said:

I tested it. Sadly, it doesn't.

Damn, are you sure it isn't Kopernicus?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yea. It just doesn't appear.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minutes ago, AR3S_TGL said:

Yea. It just doesn't appear.

Okay, I'll check this out tomorrow. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi I haveing brightness issues with the galactic core and surrounding stars being way to bright. Like washing out Kerbal systems star bright. Is there a setting in the galaxy.cfg or elsewhere to turn it down a bit? Thanks =)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, redshift690 said:

Hi I haveing brightness issues with the galactic core and surrounding stars being way to bright. Like washing out Kerbal systems star bright. Is there a setting in the galaxy.cfg or elsewhere to turn it down a bit? Thanks =)

 

 

Nope. Sorry, damn KSP wont allow it. Sunflares have infinite range unfortunately, and there is no way to make it fade away.

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 hours ago, AR3S_TGL said:

I tested it. Sadly, it doesn't.

I'm with @daniel l. here: if Kopernicus works with 1.3, TBG should work unless Kopernicus radically changed something

 

 

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, seanth said:

I'm with @daniel l. here: if Kopernicus works with 1.3, TBG should work unless Kopernicus radically changed something

 

 

Oh ok, thanks. I must have done something wrong.

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 hours ago, daniel l. said:

Nope. Sorry, damn KSP wont allow it. Sunflares have infinite range unfortunately, and there is no way to make it fade away.

https://github.com/Kopernicus/kittopia-dumps/blob/master/Configs/Sun.cfg#L153-L158

There is a way, you just need to write a brightness curve. :) (Yes, I agree that the stock curve isn't built for large distances)

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 hours ago, daniel l. said:

Nope. Sorry, damn KSP wont allow it. Sunflares have infinite range unfortunately, and there is no way to make it fade away.

I use a brightness curve to do it in GPP. Works like a charm.

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now